Apotheek
Al uw medicatie wordt bezorgd.
U kunt uw medicatie bestellen op de volgende manieren: online via mijngezondheid.net/ MedGemak app of telefonisch (receptenlijn).
We vragen bij nadruk GEEN medicatiedoosjes in de praktijk te brengen.
Uw medicatie wordt bezorgd. Voor de plaatsen Oosternijkerk, Metslawier , Lichtaard, Ferwert en Wierum verzoeken wij uw medicatie zelf op te halen.
Dit kan tussen 16.00-17.00 uur ’s middags
Bezorging:
Maandag tussen 14.30-17.00u
Dinsdag tussen 10.30 en 13.00 u
Woensdag tussen 10.30 en 13.00u
Donderdag tussen 14.30-17.00u
Vrijdag tussen 14.30-17.00 u
Omliggende dorpen op maandag, woensdag en vrijdag
Blije op dinsdag en donderdag
Op verzoek is het mogelijk uw medicatie tussen 16.00u -17.00 uur ’s middags op te halen bij de apotheek
Indien u op andere tijden de medicatie wilt ophalen dan de reguliere tijden dan kan dat. Wilt u dan telefonisch contact op nemen met de apotheek om een afspraak te maken.
Kijksluiter: Via onderstaande link kunt u informatie over uw medicatie bekijken.
https://www.kijksluiter.nl/index.html?zn=58O7IBW
Mocht u in noodgevallen medicatie met spoed nodig hebben? Overdag kunt u onze apotheek daarvoor bellen (0519-561301; optie 2, dan krijgt u de assistente aan de telefoon).
In de avonden, nachten en weekenden kunt u contact opnemen met de Dokterswacht, zo nodig zullen zij u verwijzen naar de spoedapotheek in Dokkum.
Let op: bij aflevering van medicatie door de spoedapotheek zijn extra kosten verbonden.
Advies is dus om uw herhaalmedicatie tijdig te bestellen, hiervoor is de spoedapotheek niet de bedoeld.
Hulpmiddelenwinkel
Voor de levering van hulpmiddelen aan patiënten die verzekerd zijn bij De Friesland of Het Zilveren Kruis gaan wij een samenwerking aan met Mijn Hulpmiddelenwinkel.
Patiënten die verzekerd zijn bij Zilveren Kruis of de Friesland hebben eind 2020 een brief gehad van de verzekering waarin staat dat apotheken en apotheekhoudende huisartsenpraktijken vanaf 2021 geen hulpmiddelen (incontinentiemateriaal, diabetestestmateriaal, drinkvoeding en verbandmiddelen) meer mogen leveren.
De levering van hulpmiddelen moet voortaan via speciale hulpmiddelenwinkels. Als apotheekhoudende huisarts vinden wij het belangrijk dat de hulpmiddelen in ons dorp laagdrempelig beschikbaar blijven. Daarom werken wij vanaf 1 januari 2021 samen met Mijn hulpmiddelenwinkel voor de hulpmiddelen. Mijn Hulpmiddelenwinkel is een hulpmiddelenwinkel die speciaal door apotheekhoudende huisartsen is opgericht.
Patiënten die hulpmiddelen gebruiken hebben van ons een brief ontvangen. Bij deze brief zit een toestemmingsformulier. Met uw toestemming kunnen we dan volgend jaar ook hulpmiddelen verzorgen via de hulpmiddelenwinkel. We verzoeken u het toestemmingsformulier zo spoedig mogelijk in te vullen en weer in te leveren bij de praktijk.
Het bestellen van uw hulpmiddelen kunt u vanaf 1 januari 2021 online regelen. Dit kan op de website van Mijn Hulpmiddelenwinkel, www.mijnhulpmiddelenwinkel.nl. Heeft u hulp nodig bij het plaatsen van een bestelling? Of heeft u vragen over deze nieuwe werkwijze? Neem dan gerust contact op met de assistente. Zij helpt u.